کونیکا مینولتا (Konica Minolta) به دنبال تقویت کسب و کار چاپ صنعتی

 

کونیکا مینولتا به منظور افزایش رشد کسب و کار تجاری خود، یک پایگاه تجاری استراتژیک در فرانسه راه اندازی کرده است. این پایگاه که بعنوان بخشی از استراتژی مدیریت جهانی کونیکا مینولتا شروع به کار کرده است، اولین پایگاه تجاری است که در یک کشور بیگانه ایجاد شده. این شرکت با کمک این پایگاه به دنبال این است که با ارزیابی پیشنهادات با ارزش ارائه شده به مشتری، به طرح ریزی استراتژی های میان مدت و بلند مدت بپردازند. هدف آن ها از این کار افزایش توان خود در حوزه تجارت چاپ صنعتی است.

در حالی که روز به روز شرکت های بیشتری برای تحریک مشتریان خود به سراغ استراتژی های بازاریابی و تحریک مشتریان خود به استفاده از لیبل‌ها و طراحی های بسته بندی اختصاصی می روند، کونیکا مینولتا به دنبال این است که به یک شرکت دیجیتالی تبدیل شود که به حل مسائل می پردازد و بتواند فرآیند انتقال جریان کار در حوزه چاپ دیجیتال را تسهیل کند. این شرکت در صدد است که برای چاپ صنعتی  ارزش بش تری قائل شده و کسب و کار خود را در این حوزه گسترش دهد. برای انجام این کار، فناوری های دیجیتال شرکت باید با فرآیند تولید با ترکیب بالا و تعداد کم هم طراز شود، و هم چنین برای افزایش بهره وری فعالیت های چاپ، راه حل هایی در نظر گرفته شود.

کونیکا مینولتا با قرار دادن پایگاه تجاری خود در اروپا که مرکز بازار چاپ صنعتی دنیا است، به دنبال این است که از طریق فرآیند چرخشی ایجاد ارزش های تازه برای مشتری و مدل های تجاری، و سپس ارزیابی ارتباط میان این ارزش ها و مدل های تجاری با مشتری، سرعت توسعه راه حل های خود برای چاپ صنعتی را افزایش دهد. این فرآیند چرخشی مبتنی بر مشتری که کونیکا مینولتا آن را به عنوان یک چارچوب اصلی برای ارزیابی ارزش های مشتری در نظر گرفته است، در سال های اخیر در توسعه تجاری و فنی شرکت نقش قابل توجهی داشته است.

در صنعت چاپ لیبل و بسته بندی، تولید با ترکیب زیاد و تعداد کم از جمله مواردی است که باعث افزایش کارایی مراحل جلا دادن، لمینیت کردن، فویل کاری کردن و برش قالبی می شود. کونیکا مینولتا به دنبال این است که از طریق همکاران فعلی خود هم چون MGI Digital Technology، یکی از تولید کنندگان پیشرو و با کیفیت چاپ دیجیتال که در فرانسه قرار دارد، به تسریع فرآیند نوآوری باز خود در این حوزه بپردازد. آن ها هم چنین به دنبال این هستند که روابط خود را با تعدادی از تولیدکنندگان تجهیزات مراحل پس از چاپ، بهبود بخشند.

علاوه براین، در حال حاضر اروپا بیش تر از 50 درصد بازار چاپ نساجی دیجیتال جهان را به خود اختصاص داده و در زمینه دیجیتالی کردن فرآیند چاپ کاغذ دیواری و مصالح ساختمانی یکی از پیشرویان دنیا است. کونیکا مینولتا که چاپگرهای نساجی دیجیتال اینکجت و هدهای چاپگر اینکجت خود را همیشه در اختیار بازار اروپا قرار می داده است، مطمئن است که با نزدیک تر شدن به این بازار می تواند راه حل های تازه ای برای تغییر جریان کاری خود به دست بیاورد.

کونیکا مینولتا از زمان معرفی سیستم چاپ تولیدی با کیفیت بالا و فشرده خود که در سال 2003 با هزینه پایینی معرفی شد، بازار چاپ دیجیتال خود را در حوزه های چاپ تجاری و چاپ پرحجم داخلی تا حد زیادی گسترش داده است. از بیش تر از یک دهه پیش تا به حاال، کونیکا مینولتا یک بازار چاپ تجاری ایجاد کرده و و محدوده و شعاع فعالیت های خود را گسترش داده است، و در عین حال با تمرکز بر روی چاپگرهای رنگی، به توسعه سیستم های چاپی خود برای کارایی های مختلف (از کارهای سبک گرفته تا سنگین) پرداخته است. در نتیجه، حجم کسب و کار چاپ تولیدی این شرکت بیش از پنج برابر شده است. در این فرآیند، کونیکا مینولتا به منظور تقویت کسب و کار چاپ تجاری و صنعتی خود و پیشی گرفتن از دیگر رقبا، از معیارهای خاص خود استفاده می کند. این معیارها عبارتند از به کار گیری توانایی خود در فناوری اینکجت در حوزه چاپ تولیدی و راه اندازی خدمات  مدیریت تولید بازاریابی(MPM). این اقدامات با هدف بهبود فرآیند چاپ برای مشتریان و حمایت از برنامه ریزی و تولید آن دسته از مصالح با ارزش افزوده بالا صورت می گیرد که مناسب اهداف مشخصی همچون ارتقا فروش، شروع یک همکاری مالی و استراتژیک با MGI، دستیابی به سهام اضافی در MGI  و تقویت نتایج مالی MGIهستند.

کونیکا مینولتا تحت استراتژی تجاری میان مدت خود، به دنبال این است که با ارائه راه حل های تازه در چاپ صنعتی و هم چنین خدمات ارزش افزوده در چاپ تجاری، کسب و کار خود را گسترش دهد. هدف این شرکت این است که در سال مالی 2020 به مجموع درآمد 360 میلیارد ین دست یابد، درآمدی که از طریق تجارت چاپ تولیدی به دست آید. به ویژه در بازارهای لیبل زنی و بسته بندی، تولید در ترکیب زیاد و با تعداد کم با سرعت قابل توجهی در دسترس قرار گرفته است. کونیکا مینولتا با معطوف کردن توجه خود بر روی بازارهای لیبل زنی و بسته بندی که احتمالا در آینده هم به رشد پایدار خود ادامه می دهند، با عرضه رسمی چاپگر لیبل مبتنی بر تقاضای بیزهاب پرس C71cf (Bizhub Press) و دستگاه پرس اینکجت دیجیتال اکوریوجوت KM-1 B2 (AccurioJet) و هم چنین آغاز یک همکاری مالی و استراتژیک با MGI، از همین حالا خود را برای فراهم کردن احتیاجات این بازار امیدوار کننده فراهم کرده است.

0 0 vote
Article Rating
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments