چاپ سیلک روی پارچه به روش های مختلفی قابل چاپ می باشد،تا بحال شده به چاپ روی پارچه ای که استفاده می کنید دقت کرده باشید و ببینید چاپ روی آن به چه صورتی اجرا می شود؟بصورت خیلی کلی خدمت شما دوست عزیز می توانم بگویم چاپ روی پارچه به چند روش چاپ سیلک روی پارچه در تهران ، چاپ سابلیمیشن ، چاپ دیجیتال و چاپ برگردان انجام می شود که در مقاله های آموزش چاپ سیلک به تمامی آنها اشاره شده است.در این مجموعه سعی شده است تمامی چاپ ها برای جلب هرچه بیشتر مشتری اجرا شود تا یک مجموعه کامل برای خدمات چاپ سیلک ارائه کنیم و در کنار آن با مقاله های آموزشی بتوانبم سطح آگاهی شما عزیزان را نسبت به چاپ بالا ببریم در ضمن خدمات چاپ تیشرت در نگاه گرافیک با حضور مستقیم شما امکان پذیر می باشد و شما می توانید برای تکمیل دوره های آموزشی خود به کارگاه ما تشریف بیاورید.

چاپ سیلک روی پارچه در تهران

در اولین قدم می پردازیم به روش چاپ سیلک روی پارچه در تهران این روش چاپ یکی از پرکاربردترین روش های موجود در سرار جهان است که همیشه از آن مورد استفاده قرار گرفته است و اگر بخواهیم چند دلیل اصلی آن را برای شما توضیح بدهم اولین نکته ی آن ارزان بودن این روش چاپ برای اجرا روی پارچه می باشد این روش فقط برای چاپ روی پارچه نیست بله بصورت مسطح و گرد روی تمامی اجسام مانند چوب ، فلز ، کاشی یا سرامیک ، روی ورق های پلکسی یا روی طلق های پلاستیکی و همچنین روی بطری ها و کیسه های تبلیغاتی چاپ را اجرا می نماید.

چند نکته ی خیلی مهم درباره چاپ سیلک هست که اصل و پایه راه اندازی این شغل محسوب می شود مش توری چاپ سیلک پیکسل های ریز و درشت دارد و همین اندازه ها کاربرد آن را برای چاپ های مختلف متفاوت می سازد به طور خیلی مختصر خدمتتان کمی درباره مش ها می گویم از مش های درشت برای چاپ روی پارچه استفاده می شود و از مش های ریز هم برای چاپ روی نایلون و کاغذ و اجسامی مثل چوب ، کاشی و فلز که دلیل استفاده از مش ها را می توانید در راهنمای چاپ سیلک مشاهده بفرمایید و تمامی دوره های مرتبط به چاپ پارچه و چاپ نایلون را در آن قسمت آموزش ببینید.

چاپ پارچه متقال

نکته دوم برای چاپ روی پارچه و چاپ سیلک

رنگ هایی که برای این روش های استفاده می کنیم خیلی مهم است چون هرکدام از رنگ ها مخصوص چاپ روی اجسام مختلف است بطور مثال رنگ های پایه حلال به غیر از دی ا پی که مخصوص چاپ پارچه است الباقی رنگ های صنعتی می باشند و برای چاپ های روی فلز، پلاستیک ، کاشی ، ساعت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ های پایه حلال که برای چاپ سیلک استفاده می شود عمدتا حلال های خیلی چرب هستند و دلیل اصلی استفاده از حلال های چرب برای بسته نشدن رنگ روی مش های توری و همچنین راحت انتقال دادن رنگ از مش توری روی سطح مورد نظر می باشد که در برخی از حلال ها برای نفوذ هرچه بیشتر رنگ روی سطح مورد نظر مثل چاپ روی پلاستیک هم صورت می پذیرد که این خصوصیات رنگ های چاپ سیلک است و کاملا کاربرد آنها با رنگ های چاپ سیلک روی پارچه در تهران متفاوت می باشد  روش چاپ پارچه و چاپ سیلک روی اجسام با هم کمی فرق دارد بطور مثال برای چاپ های روی بطری یا طلق های پلاستیکی خیلی کم از چاپ سیلک دستی برای انجام این کار استفاده می شود و عمدتا از دستگاه برای سرعت بخشیدن به آن مورد استفاده قرار می گیرد.

تجربه های مشتریان

تولید کننده پوشاک مردانه

از الیاف های طبیعی استفاده می کنم

استاد من تجربه است اوایل تولید مشکلات فروش داشتم و خیلی تبلیغات بابت معرفی تولیداتم داشتم و فکر می کردم همه چیز فقط پیدا کردن مشتری و فروختن است ولی چون از پارچه های ارزان استفاده می کردم مشتری ثابت نداشتم و روشم را اصلاح کردم.

عرضه محصولات تبلیغاتی

کیسه های تبلیغاتی عرضه می کنم

یادم هست اوایل کارم خیلی سفارش چاپ کیسه های پارچه ای و نایلونی داشتم و اجرا چاپ آن را به کارگاه های ارزان قیمت میدادم،ولی بعد از خسارت دادن چند کار متوجه شدم کمی بیشتر هزینه کردن بهتر است از ضرر مالی و از دست دادن بازار کار.

تولید کننده لباس زنانه

پارچه های مصنوعی مصرف دارم

یک مدتی با چاپ روی الیاف  مصنوعی مشکل داشتم و با مشاوره درست متوجه نوع رنگ مصرفی روی این گونه پارچه ها شدم و کاملا متوجه اشتباهم شدم و نتیجه گرفتم بهترین راه حل برای رسیدن به هدفم مشاوره از متخصص این کار است.

چاپ روی پارچه نگاه

چاپ دیجیتال روی پارچه

دستگاه های چاپ دیجیتال روی پارچه به دو نوع روش چاپ را اجرا می کنند یکی به صورت مستقیم و یکی به صورت غیر مستقیم،روش مستقیم به این صورت می باشد که هد رنگ را بصورت جوهر افشان روی پارچه چاپ می کند که به دلیل مشکلات بسیاری که این دستگاه ها دارند تمایل بالایی برای چاپ با این دستگاه وجود ندارد و بیشتر تولید کنندگان از روش دوم که چاپ ترامسفر نام دارد برای چاپ دیجیتال روی پارچه استفاده می کنند که ما در مجموعه خود چاپ دیجیتال روی پارچه در تهران را ارائه می دهیم.

روش چاپ ترانسفر به اسن شکل می باشد که چاپ روی یک لایه فیلم پلاستیک چاپ را انجام می دهد و بعد از چاپ با یک لایه چسب رو ورق فیلم پوشیده شده و دستگاه به اندازه دلخواه فیلم چاپی را برش می زند سپس این فیلم های چاپ روی پارچه هایی که می خواهیم بوسیله پرس حرارتی روی پارچه چاپ اجرا می شود.خود من این روش چاپ را خیلی بهتر از روش های مستقیم چاپ روی پارچه می دانم و ماندگاری بالایی هم نسبت به چاپ های دیگر دارند

چاپ سیلک روی پارچه 

 چاپ سیلک روی پارچه در تهران برای تولیدی ها کاملا مهم می باشد. یکی از پرکاربردترین چاپ ها برای چاپ تیشرت ارزان بکارگیری  خدمات چاپ سیلک روی پارچه در تهران می باشد. روش چاپ سیلک با بکار گیری شابلون بجای هد و رنگ مخصوص چاپ لباس می باشد.

متاسفانه با وجود هزینه های زیاد چاپ برای تولیدکنندگان خیلی وقت است اکثر سفارشات چاپ رضایت تولیدکننده را ندارد و مجبور می شوند برای بصرفه بودن سفارشات از مواد بی کیفیت تری برای تولید استفاده کنند و همین امر باعث شده تا نارضایتی مشتری را در پی داشته باشد
لذا همیشه برای ثبت سفارش خود تنها ملاک خود را پایین بودن قیمت ها ندایند و فریب قیمت ارزان را نخورید.

معرفی رنگ ها چاپ روی پارچه

تا این قسمت با روش های چاپ سیلک روی پارچه در تهران و چاپ دیجیتال روی پارچه آشنا شده اید حالا می پردازیم به آشنایی با رنگ هایی که برای چاپ آسان از آنها اسفاده می کنند اولین روش و پرکاربردترین آن چاپ سیلک می باشد که برای چاپ قیمت مناسب دارد و خود من از این روش بیشترین استفاده را برای مشتری ها می کنم روش چاپ سیلک بصورت شابلون است و از این رو می شود رنگ های مختلفی را برای چاپ استفاده کرد چندتا از رنگ های پرمصرف مثل پی وی سی ، پیگمنت ، اورینت و پلاستیزول می باشد که به توضیح کاربرد هر یک از آنها می پردازیم.

رنگ پی وی سی اولین رنگی بود که خودم تجربه کردم و برای کیسه های تبلیغاتی از آن استفاده می کردم این رنگ به دلیل په حلال بودن بصورت هوا خشک است یعنی وقتی شما روی کیسه پارچه ای یا روی نایلون چاپ را انجام می دهید به مدت کمتر از دو دقیقه زمان می برد تا رنگ خشک شود و این یکی از حسن های خوب رنگ پی وی سی است چون سرعت چاپ روی پارچه را افزایش می دهد ، خاصیت این رنگ به این شکل است که اصلا زیردست ندارد و چاپ کاملا به خورد پارچه می رود و این باعث پوشش دهی کمتر رنگ رو پارچه می شود و بهتر است برای حجم دادن به آن از مقدار کمی کربنات کلسیم استفاده نیم تا به پوشش و حجم رنگ که باعث زیردست آن می شود کمک کند تا چاپ مطلوبی روی پارچه داشته باشیم.

 

چاپ سیلک روی پارچه
چاپ کیسه پارچه ای

رنگ اورینت 

 این رنگ ضعف پیکمنت را ندارد. می شود برای پوست های حساس مورد استفاد در چاپ تیشرتو چاپ لباس قرار گیرد. ولی یک لایه نازک برجستگی را روی الیاف پارچه ایجاد می کند.
این لایه می تواند پوشش لازم را روی پارچه های تیره داشته باشد.

Negah Silk screen printing

چاپ سیلک

چاپ سیلک در مجموعه نگاه گرافیک به دو روش دستی و اتومات انجام می‌شود. چاپ بر روی لباس و تیشرت به صورت دستی انجام می گیرد. چاپ روی نایلون و چاپ کیسه‌های تبلیغاتی با چاپ اتوماتیک انجام می‌شود.

خدمات چاپ سیلک و رنگدانه ها

خدمات چاپ سیلک روی پارچه در تهران این رنگ خاصیت جذب پذیری را با خود الیاف پارچه دارند. وقتی روی لباس چاپ می شوند،به دورن الیاف پارچه نفوذ می کند. هیچگونه برجستگی رنگ روی الیاف پارچه را ندارند.این نوع رنگ ها از دسته پایه آب می باشند.این رنگ برای افراد حساس و آلرزیک استفاده می گردد. مثل تولید لباس های بچه گانه و زنانه.منتها ضعفی که دارد این است که پوشش مناسبی برروی پارچه های تیره ندارد. باید بجای آن از رنگ دیگریکه از دسته پایه آب تولید شده است مورد استفاده قرار گیرد.

خدمات چاپ سیلک روی پارچه

خدمات چاپ سیلک روی پارچه در تهران یکی از روش های قدیمی برای تولید البسه می باشدچاپ سیلک همیشه بدلیل ارزان بودن هزینه هایش یکی از مقرون بصرفه ترینچاپ تیشرت و چاپ لباس بوده است.خیلی ها فکر می کنند چاپ سیلک فقط توانایی چاپ روی یک نوع اجسام را دارد و بطور مثال فکر می کنند فقط خدمات چاپ سیلک روی پارچهامکان پذیر است و نمی شود روی اجسام دیگر چاپ را اجرا نمود.ولی اینطور نیست از این دستگاه می شود روی تمامی اجسام صاف استفاده نموده و چاپ را روی هر چیزیدیگر که صاف است چاپ نمود.چاپ دیجیتال دو دستگاه متفاوت دارد. یکی از آنها همان چاپ سابلیمیشن می باشد.این چاپ بوسیله پرینتر روی برگه چاپ می شود. سپس بوسیله حرارت روی پارچه بر می گردد. اما روش دیگر چاپ دیجیتال چاپ مستقیم طرح روی تیشرت و پارچه می باشد. در این روش هد دستگاهرنگ را بصورت مستقیم روی پارچه می پاشد. بعد از چاپ بایک لامپ آن را می پزد و تثبیت می نماید.مرکب های قابل استفاده برای این دستگاه هامرکب اکوسالونت و رنگ یووی می باشد. اگر از مرکببرای چاپ تیشرت سیلک استفاده کنیم، مسلما با ترکیب پارچه با آب رنگاز روی لباس می رود. باید حتما از رنگ یووی برای چاپ تیشرت استفاده شود.

پوشش رنگ در چاپ روی پارچه

پوشش رنگ روی الیاف پارچه مشکی یکی از انتظارات مشتری می باشد. نوع انتخاب رنگ روی این نوع پارچه خیلی مهم است. به غیر از دو رنگ پایه آبی که خدمتتان عرض کردیم، رنگ پلاستیزول انتخاب خوبی برای پوشش الیاف تیره است. این نوع رنگ از مواد نفتلی تولید شده است. خاصیت متفاوتی نسبت به رنگ های پایه آب را دارد. همیشه تفاوت نوع رنگ با نوع الیاف را باید مدنظر داشته باشید.
رنگ پلاستیزول پایه مواد پتروشیمی می باشد. به همین دلیل وقتی برای چاپ روی الیاف طبیعی بکار گرفته شود بهترین پوشش را خواهد داد. بعد از تثبیت آن با پرس حرارتی یک لایه پلاستیک مثل ورق های کاتری روی پارچه نقش می بندد. این تنها تفاوت این رنگ نسبت به رنگهای پایه آب است. چاپ تیشرت باید با نوع رنگ و الیاف سازگازی داشته باشد. همچنین، همیشه نوع جنس الیاف را برای چاپ تیشرت سیلک حتما به مجری چاپ را اعلام نمایید.

سوالات متداول

آنچه از چاپ روی تیشرت نیاز دارید نزد ماست...

چاپ تیشرت رنگی

روش چاپ سیلک به صورتی می باشد؟
چاپ سیلک تشکیل شده از یک چهار چوب فلزی یا چوبی که روی آن با یک توری پلی استر پوشیده شده است و توری با مش های متفاوتی برای مصرف های گوناگون درست شده است.برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

برای چاپ تیشرت بهتر است از چه نوع چاپی استفاده کنم؟
برای چاپ تیشرت دستگاه های مختلفی وجود دارد مثل چاپ فلت بد که بصورت دیجیتال روی تیشرت چاپ می کند و بعد از آن چاپ سیلک است که یکی از روشهای قدیمی و ارزان برای این کار است.

آیا ماندگاری رنگ چاپ دیجیتال بیشتر است یا چاپ سیلک؟

بدلیل اینکه رنگ چاپ سیلک از ذخامت بیشتری نسبت به چاپ دیجیتال برخوردار است ماندگاری این چاپ بیشتر است.

چاپ سابلیمیشن هم جزء چاپ دیجیتال محسوب می شود؟
تقریبا بله ولی مثل چاپ فلت بد بطور مستقیم روی پارچه چاپ نمی کند بلکه چاپ را روی یک کاغذ ترانسفر اجرا کرده و بعد بوسیله ی یک پرس حرارتی چاپ روی پارچه ظاهر می شود.

چرا بعد از یک مدت رنگ روی پارچه می ترکد؟
دلیل اصلی آن رنگ نامرغوب می باشد و بهتر است با چاپخانه های شناخته شده تعامل کاری داشته باشید.